Cuprinsul articolului:
SiteGround a confirmat o problemă gravă care a împiedicat Googlebot să acceseze cu crawlere multe site-uri găzduite acolo de luni. Editorii intra în panică atunci când paginile web și produsele magazinului de comerț electronic părăsesc Google.
SiteGround a postat diverse actualizări ale problemei, dar încă nu este clar care este cauza exactă a problemei. Acest lucru, la rândul său, provoacă mai multă îngrijorare în rândul unor editori care tweetează că au terminat și trec la alte găzduiri WordPress.
Problema pe care o văd este că Googlebot nu poate prelua fișierul robots.txt actual al site-ului și, prin urmare, nu accesează site-ul cu crawlere și nici nu revine la o versiune mai veche a fișierului robots.txt.
Se pare că problema a început luni
Problema de pe SiteGround a început luni, când editorii au observat că Google a încetat să acceseze cu crawlere site-urile lor.
SiteGround neagă inițial problema, dar în cele din urmă admite
SiteGround a scris inițial pe Twitter miercuri că nu au putut identifica probleme din partea lor.
SiteGround are a răspuns pe Twitter :
„Am primit rapoarte că o serie de rețele de bot Google nu pot accesa cu crawlere unele site-uri web folosind serviciul nostru DNS.
După o verificare amănunțită a DNS-ului nostru, putem confirma că nu există blocuri din partea noastră care să împiedice această scanare și nici nu vedem jurnalele care sugerează o problemă cu sistemele noastre.”
SiteGround „redirecționează” problema către Google
SiteGround a transmis apoi problema către Google, presupunând aparent că problema a existat și că Google ar putea să o rezolve.
„Am transmis problema către Google și lucrăm pentru a rezolva și a identifica cauza problemei. Vă vom ține la curent de îndată ce vom avea mai multe informații sau problema va fi rezolvată.”
SiteGround neagă problema din nou în cele din urmă
SiteGround s-a distanțat apoi de problemă cu un tweet ulterior pentru a spune, în esență, că nu o pot rezolva, deoarece nimic la capătul lor nu este stricat.
SiteGround are tweeter :
„Problemele care provin din afara mediului nostru sunt destul de greu de prezis, dar înțelegem pe deplin inconvenientele pe care le provoacă. Vom actualiza postarea noastră oficială cu mai multe informații odată ce va deveni disponibilă: „
Problema nu a fost răspândită și nu a afectat alte gazde web. Acest lucru se întâmpla la SiteGround, ceea ce ar putea indica o problemă specifică SiteGround, deși este posibil să nu fie în sistemele SiteGround în sine.
SiteGround transmite mingea către AWS și Google
În cele din urmă, SiteGround a părut să identifice o problemă joi dimineață, tweeting :
„Actualizare cu privire la problema raportată de unii utilizatori cu roboții Google care nu își pot accesa cu crawlere site-urile: iată
am urmărit-o la o problemă de rețea între serviciul AWS Global Accelerator și Google. Lucrăm cu ingineri din ambele echipe pentru a remedia problema. Apreciem răbdarea dumneavoastră!”
Un client a postat pe Twitter că a considerat că SiteGround poate să nu fi identificat problema și a postat o captură de ecran a unui e-mail pe care l-a primit:
Clienții SiteGround își pierd răbdarea
De înțeles, clienții SiteGround și-au pierdut de mult răbdarea cu mulți postând pe Twitter starea lor de groază, șoc și disperare:
Efect real asupra unui client SiteGround care ne-a cerut ajutor
Am primit aproximativ 20 de cereri de ajutor de ieri și de astăzi Clienții SiteGround au fost profund dezamăgiți din această problemă cu daune majore la poziționare și trafic organic.
Iată un ecran care arată cum din 11 noiembrie site-ul este literalmente mort.
Soluție pentru problemă?
Un client SiteGround părea să confirme că problema este legată de DNS-ul SiteGround și că mutarea DNS-ului site-ului său la un DNS extern a rezolvat problema:
La momentul scrierii, problema este încă în curs.
Actualizare la 14:40 pe 12 noiembrie
Am avut o mulțime de întrebări ale clienților pe care le-am parcurs pe găzduirea noastră ieri, menționând că site-ul indică din nou găzduirea SiteGround și nu a noastră.
Prin verificarea zonei DNS a domeniului încă pe SiteGround, se pare că zona DNS a fost actualizată prin resetarea modificărilor pe care le-am făcut.
Acest lucru se datorează probabil operațiunilor de rezoluție pe care SiteGround le face, dar care, în acest caz, cu site-urile deja migrate la găzduire externă, creează doar alte probleme la problemele deja create de problema de continuare pe care am tratat-o în acest articol.