Cuprinsul articolului:
Întrebarea principală este: cât de important este ca SEO să reușească să încerce să obțină scor 100/100 la testul PageSpeed
În noiembrie anul trecut, Google a anunțat că „Semnalele de clasificare a experienței de pagină pentru Căutarea Google vor fi lansate în mai 2021. Acest lucru se va combina Vitale de bază pentru Web și semnale anterioare legate de UX".
Google rareori spune comunității SEO ce parte din algoritmul său consideră un factor de clasare, dar atunci când o face, la fel ca în cazul celui mai recent anunț de actualizare a algoritmului BERT, trebuie să fim atenți și să ne asigurăm că aliniem strategia noastră SEO pentru a include cele mai bune practici Google.
Google Viteza paginii
Ce este Google PageSpeed Perspective?
Deși Google nu își dezvăluie algoritmii, cel puțin un lucru este clar: viteza de încărcare este utilizată ca factor de clasificare pentru ambele pe dispozitive desktop care pe dispozitive mobile .
Google Viteza paginii
Pentru a testa un site web, pur și simplu introduceți adresa URL a acestuia și apăsați butonul „Analizați”:
Instrumentul oferă date de viteză pe dispozitivele mobile și desktop și ar trebui să alegeți una dintre opțiuni înainte de a apăsa butonul „Analizați”. În ultimii ani, cu rezultatele căutării primelor dispozitive mobile, viteza de încărcare pe dispozitivele mobile a devenit mult mai importantă decât pe desktop, așa că nu uitați să le verificați.
Rezultatul arată un scor general care rezumă performanța paginii și detalii suplimentare cu privire la factorii care îl influențează. Scorul este calculat prin rularea unui instrument automat open-source denumit Lighthouse .
Majoritatea informațiilor pe care le obțineți se referă la probleme tehnice de performanță ale site-ului web. Și este o capcană în care cad atât de mulți proprietari și manageri de site-uri web. Când vedeți mai multe diagrame foarte informative de culoare verde, galben și roșu și un scor real pe acesta, vă grăbiți intuitiv să îmbunătățiți valorile pentru a aduce scorul mai aproape de 100.
Chiar contează scorul?
Adevărul este că, pentru a obține un loc de top pe pagina de rezultate Google, site-ul tău nu trebuie neapărat să obțină un scor 100 din 100 pe PageSpeed.
Pentru a arăta că cel mai mare scor nu garantează site-ului un loc printre cele mai bine clasate pagini, am efectuat un experiment. Am căutat pe Google module popular WordPress și a testat fiecare pagină din primele 10 cu PageSpeed
În mod surprinzător, prima pagină a marcat 42/100, iar graficele sale prezentau secțiuni galbene și roșii. Pagina numărul doi a obținut 32/100 cu multă culoare roșie în infografie. Interesant este că pagina de pe locul 10 a marcat 84/100 cu mai puțin roșu și ceva galben.
Ce înseamnă? Testul PageSpeed
Sigur, nu este. Dar cea mai valoroasă parte a analizei nu sunt numerele impresionante, ci sfaturile oferite.
De ce? Ca una dintre vederile care PageSpeed
Cum să utilizați sugestiile Google PageSpeed Insights
Timpul de încărcare al site-ului este, fără îndoială, unul dintre cei mai semnificativi factori care influențează satisfacția utilizatorului. Dacă oamenii se enervează mai repede decât se termină încărcarea paginii, pur și simplu se răsucesc. Aceasta înseamnă că ar trebui să lucrați pentru a crește randamentul site-ului (poate fi măsurat cu diferite instrumente) și al dvs. performanță percepută (cât de repede arată site-ul pentru utilizatori) în loc să te gândești la cel mai mare scor. Acesta este locul în care PageSpeed oferă sfaturi
Când analizați site-ul, veți găsi date de câmp și de laborator.
Datele din câmp arată performanțele unui anumit site în comparație cu altele din Raportul experienței utilizatorilor din lumea reală Chrome din ultimele 30 de zile și ajută la găsirea blocajelor din lumea reală. În unele cazuri, aceste date pot nu essere disponibil . Pentru a urmări experiența reală a utilizatorului, Google a lansat Vitale de bază pentru Web . Acest serviciu oferă detalii specifice despre viteza și experiența reală a site-ului. Vorbim despre acest instrument mai târziu în text.
Datele de laborator estimează performanța site-ului pe diferite valori la încărcarea unei pagini simulate într-un mediu controlat.
Combinația de date de câmp și date de laborator oferă o idee mai bună despre performanța site-ului web decât scorul general. Având în vedere acest lucru, puteți trece la sugestii pentru îmbunătățiri suplimentare. Aceste recomandări se numesc Oportunități de relaționare.
Mai multe informații sunt furnizate în secțiunea Diagnostic.
Alte puncte slabe tipice, care încă au funcționat bine pentru pagina indicată, pot fi găsite în secțiunea Audituri aprobate.
Unele dintre cele mai tipice sfaturi Google PageSpeed Insights (cu sugestii specifice pentru site-urile WordPress)
1. Serviți imaginea în formatele următoarei generații
Formatele de imagine utilizate în mod obișnuit, cum ar fi JPEG sau PNG, oferă o compresie mai slabă decât formatele precum PEG 2000, JPEG XR și WebP. Utilizarea unui formular pentru a profita de formatele de imagine WebP care creează automat o copie WebP a imaginilor încărcate poate fi convenabilă.
2. Eliminați resursele care blochează redarea
Aceasta înseamnă că unele scripturi JavaScript și CSS încetinesc încărcarea paginii. Pentru optimizare, PageSpeed
3. Dimensiunea corectă a imaginii
Imaginile dimensionate corect nu numai că îmbunătățesc timpul de încărcare, ci și salvează datele celulare. Pentru site-urile WordPress, este o idee bună să utilizați stiluri native de imagine responsive (disponibile în WordPress 8 și versiuni ulterioare).
4. Trimiteți imagini în afara ecranului
Amânarea imaginilor de pe ecran sau a încărcare lentă înseamnă că imaginile sunt încărcate numai atunci când sunt necesare. Îmbunătățește foarte mult performanța percepută și poate fi realizată cu ajutorul diferitelor module sau plugin-uri specifice stivei (există opțiuni pentru WordPress).
5. Minimizați JavaScript neutilizat
JavaScript poate bloca redarea sau poate fi asincron, dar oricum ar fi o idee bună să ștergeți scripturile neutilizate, deoarece încetinesc încărcarea paginii. Pentru WordPress, luați în considerare utilizarea numai bibliotecile de care aveți nevoie pentru pagina relevantă sau chiar componenta particulară a unei pagini.
6. Serviți resurse statice cu o politică cache eficientă
Procesul de stocare în cache înseamnă că browserele salvează copii ale paginilor web. Când același utilizator revinează site-ul, acesta se încarcă mai repede. Pentru WordPress, poate doriți să setați „Vârsta maximă a cache-ului și a proxy-ului browserului”.