Aprilie 1 2020

Pierderea lentă a indexării WordPress și Google? Un caz real al unuia dintre clienții noștri.

Un caz real de pluginuri WordPress care încetinește site-ul.

Banner WordPress de indexare lentă și pierdere

Oferim ajutor unuia dintre clienții noștri www.viktec.net (un site de revizuire a tehnologiei) care s-a plâns de o navigare extrem de lentă și a constatat că, pe partea de server, totul a fost configurat corespunzător cu o stivă excelentă de software cu Lacul de lac care a răspuns corect și chiar o stare suplimentară de cache cu Cloudflare, ne-am întrebat ce nu poate merge pe site și am aprofundat cercetarea analizând aplicația și baza de date.

Se poate întâmpla nu prea rar ca un site care să ofere rezultate bune și o satisfacție excelentă în ceea ce privește poziționarea pe motoarele de căutare care ar putea pierde poziționarea multor cuvinte indexate și, la scurt timp după aceea, să-l vadă literalmente să dispară din motoarele de căutare.

Motivele pot fi multe, un sitemap nu bine configurat, un cache care nu se actualizează, un robots.txt cu o interzicere incorectă, dar în acest articol vreau să vă vorbesc despre cât de important este să ai un site rapid și cât de dăunător este un site lent pentru motoarele de căutare.

Lent de data aceasta datorită unui plugin oficial Amazon WordPress: Creator de legături Amazon Associates.

Pluginul Amazon Associates Link Builder WordPress vă permite să integrați produsele Amazon în site-ul dvs. într-un mod simplu și atractiv, cu doar câteva clicuri.

Amazon Associates Link Builder este pluginul oficial pentru WordPress, gratuit și conceput pentru a facilita membrilor membrilor Programului de afiliere Amazon căutarea produselor Amazon de plasat pe site-ul lor. Oferă posibilitatea de a crea legături directe, cu câteva clicuri și fără a fi nevoie să ieșiți din editorul WordPress.

Utilizarea Amazon Associates Link Builder vă permite să evitați integrarea manuală a informațiilor importante despre produs, cum ar fi numele produselor, descrierile și previzualizările.
Pluginul Link Builder generează coduri scurte pe care le puteți utiliza pentru a selecta datele produselor Amazon în diferite formate de afișare, apoi le afișați pe site-ul dvs. web. Mai jos vom analiza caracteristicile Link Builder și câteva exemple despre modul în care afiliații îl folosesc pentru a-și îmbunătăți site-urile.

Din fericire acest plugin a fost dezafectat pe 9 martie 2020, dar dacă l-ați instalat, fiți foarte FOARTE atenți.

Problema

Problema principală vine din faptul că acest plugin adaugă intrări în baza de date WordPress în tabelul wp_options, intrări pentru câteva milioane de rânduri.

Faptul de a nu utiliza un tabel separat spune deja foarte mult despre cât de improvizat poate fi acest plugin și despre treaba proastă pe care au făcut-o inginerii Amazon (da, este pluginul lor oficial), dar faptul că poate umple tabelul mergând la o creștere dramatică timpul de interogare al DB este într-adevăr mai mult decât foarte serios.

Interogările lente din baza de date echivalează cu paginile lente care sunt dăunătoare atât pentru vizitatorul care se impacientează, cât și pentru crawlerele Google care, având miliarde de site-uri de accesat cu crawlere, se impacientează și trec la următorul.

Ce este bugetul accesat cu crawlere?

Definiția dată în mod obișnuit a bugetului de accesare cu crawlere este numărul de pagini pe care Google le accesează cu crawlere într-o anumită perioadă de timp.

Pur și simplu, robotul de crawler Google se ocupă de accesarea cu crawlere a paginilor web, adăugându-le ulterior la index. În timpul operației, software-ul caută alte linkuri pe care să le urmeze independent sau urmând adresele URL ale unui sitemap.xml pentru a analiza întotdeauna conținut nou.

Pentru a fi identificați în timpul conectării, roboții folosesc de obicei un agent de utilizator, care este un șir de confirmare. Consultând fișierul jurnal Apache pe serverul nostru, putem vedea vizite de la Googlebot, dar există și BingBot Microsoft, Baiduspider pentru piața chineză și YandexBot pentru Rusia.

Efectuați sarcină de accesare cu crawlere a site-ului de 100, 1000 sau 10000 de pagini pot fi deosebit de oneroase și mai ales costisitoare din punct de vedere al resurselor hardware, dar și al timpului, având în vedere că există miliarde de site-uri care trebuie verificate periodic pentru a monitoriza orice noi actualizări sau modificări ale conținutului.

De aici și necesitatea de a limita timpul și resursele dedicate fiecărui site pe baza unei serii de factori care recompensează unele site-uri cu o scanare mai frecventă, în timp ce altele vor fi verificate doar rar.

Pentru a vă face o idee concretă asupra situației site-ului dvs. trebuie să vă bazați în mod necesar pe un sistem de monitorizare a accesului Googlebot și există diverse soluții.

Cel mai simplu și mai gratuit mod este să vă folosiți contul Search Console în zona Crawl> Crawl Stats, unde este afișat un grafic cu Activitatea Google în ultimele 90 de zile, afișând media, maximele și minimele pentru numărul de pagini scanate în fiecare zi.

Este evident că, dacă paginile sunt multe de accesat cu crawlere și site-ul este lent, Google Crawlers nu vor rămâne acolo ore în șir pentru a recupera pagina și a indexa conținutul, ci vor trece la următorul site fără a vă recupera conținutul și nu a indexa lor. permițându-vă să dispăreați literalmente din Google.

Discursul vrea să examineze Google, dar este valabil pentru practic toate motoarele de căutare.

Analiza problemelor

Primul pas pe care trebuie să-l faceți atunci când un site devine extrem de lent până la moarte este să profilați aplicația pentru a înțelege blocajele.

Acest lucru se poate face în mai multe moduri, folosind aplicații terță parte, cum ar fi New Relic, folosind pluginuri de profilare precum Query Monitor, sau accesând shell-ul MySQL DB și făcând o LISTA DE PROCESARE COMPLETĂ; pentru a vedea ce interogări trec cel mai frecvent și calendarul folosit de fiecare dintre ele.

O modalitate sănătoasă dacă aveți acces root la sistem sau aveți ingineri de sisteme inteligente care ne plac, de asemenea, vă urmăresc în ceea ce privește performanța și nu vă vând doar pachetul de găzduire cu 50 de euro pe an. Set de instrumente Percona așa cum am scris în acest articol.

Cu toate acestea, în acest caz a fost chiar mai ușor, deoarece accesarea bazei de date cu ajutorul utilitarului phpMyAdmin era imposibil să nu observăm că ceva nu era în regulă: masa wp_options cântărea 20GB.

O valoare inumană, lipsită de sens, care depășește câteva zeci de megaocteți (maximum o sută) dovedește și dovedeste dincolo de orice îndoială rezonabilă că unele pluginuri scriu lucruri nefaste pe masă.

De fapt, era plin de intrări cu un identificator aalb_update_table_batch

Cineva a remarcat deja problema, deoarece putem citi în acest fir de asistență pentru plugin: https://wordpress.org/support/topic/the-wordpress-db-has-increased-by-600mb-2/

Soluția recomandată și în firul de mai sus a fost de a șterge toate acele intrări utilizând următoarea interogare SQL:

ȘTERGEȚI DIN wp_options UNDE option_name LIKE ('% aalb_update_table_batch%')

Tabelul a început să golească până la câteva zeci de megaocteți, iar site-ul a început să deschidă pagini în mai puțin de două secunde față de peste 10 secunde înainte de curățare.

Înlocuirea pluginului Amazon Associates Link Builder cu WP Money Click

Odată ce clientul a înțeles problema că pluginul oficial Amazon își omorâ literalmente site-ul, a continuat să îl înlocuiască cu cel mai puțin celebru, dar mult mai bun și mai performant. WP Money Clicks pe care le recomandăm tuturor celor care lucrează în domeniul afilierilor și al comparării produselor.

Mai mult, înlocuirea pluginului a permis conversia tuturor codurilor scurte prezente pe site (vorbim despre sute de articole) în formatul WP Money Click, prin urmare nu trebuie să lucrați mult timp sau să migrați către noul plugin .

Rezultate și beneficii obținute

Rezultatele obținute sunt cele ale revenirii la un site rapid și rapid, cu multe lucrări cheie și conținut indexate în cele din urmă de Google, după cum putem vedea din următoarea captură de ecran obținută prin SeoZoom.

După cum puteți vedea de la sfârșitul lunii martie până astăzi (începutul lunii aprilie) din aproximativ 1000 de pagini indexate am ajuns la peste 20000.

concluzii

Deși în acest caz specific am vrut să ne ocupăm de acest plugin care dădea mari probleme, acest lucru nu înseamnă că este singurul plugin care generează situații și consecințe dăunătoare, așa cum este descris mai sus.

Există pur și simplu pluginuri scrise mai mult sau mai puțin prost care tind să încetinească site-ul într-un mod jenant, obținând aceleași efecte nocive pe care le-ați citit mai sus.

Așadar, aveți grijă de fiecare dată când instalați un plugin și acordați atenție creșterii bazei de date dacă observați o încetinire excesivă.

Despre ce să alegeți și cu ce criterii să alegeți un plugin, vă trimitem la acest articol Cele mai bune practici pentru alegerea pluginurilor sigur că vă va ajuta să luați în considerare cu atenție cea mai bună soluție.

Ca întotdeauna, dacă aveți probleme de performanță, nu ezitați să ne contactați. Esti intotdeauna binevenit.

Ai îndoieli? Nu știi de unde să începi? Contactati!

Avem toate răspunsurile la întrebările dvs. pentru a vă ajuta să faceți alegerea corectă.

Vorbeste cu noi

Chat direct cu suportul nostru de prevânzare.

0256569681

Contactați-ne telefonic în timpul programului de lucru 9:30 - 19:30

Contactați-ne online

Deschideți o solicitare direct în zona de contact.

INFORMAȚII

Managed Server Srl este un lider italian în furnizarea de soluții avansate de sistem GNU/Linux orientate spre performanță ridicată. Cu un model de abonament cu cost redus și previzibil, ne asigurăm că clienții noștri au acces la tehnologii avansate de găzduire, servere dedicate și servicii cloud. Pe lângă aceasta, oferim consultanță de sisteme pe sisteme Linux și mentenanță specializată în DBMS, Securitate IT, Cloud și multe altele. Ne remarcăm prin experiența noastră în găzduirea CMS open source de top precum WordPress, WooCommerce, Drupal, Prestashop, Joomla, OpenCart și Magento, susținut de un serviciu de asistență și consultanță la nivel înalt, potrivit pentru Administrația Publică, IMM-uri și orice dimensiune.

Red Hat, Inc. deține drepturile asupra Red Hat®, RHEL®, RedHat Linux® și CentOS®; AlmaLinux™ este o marcă comercială a AlmaLinux OS Foundation; Rocky Linux® este o marcă înregistrată a Rocky Linux Foundation; SUSE® este o marcă înregistrată a SUSE LLC; Canonical Ltd. deține drepturile asupra Ubuntu®; Software in the Public Interest, Inc. deține drepturile asupra Debian®; Linus Torvalds deține drepturile asupra Linux®; FreeBSD® este o marcă înregistrată a Fundației FreeBSD; NetBSD® este o marcă înregistrată a Fundației NetBSD; OpenBSD® este o marcă înregistrată a lui Theo de Raadt. Oracle Corporation deține drepturile asupra Oracle®, MySQL® și MyRocks®; Percona® este o marcă înregistrată a Percona LLC; MariaDB® este o marcă înregistrată a MariaDB Corporation Ab; REDIS® este o marcă înregistrată a Redis Labs Ltd. F5 Networks, Inc. deține drepturile asupra NGINX® și NGINX Plus®; Varnish® este o marcă înregistrată a Varnish Software AB. Adobe Inc. deține drepturile asupra Magento®; PrestaShop® este o marcă înregistrată a PrestaShop SA; OpenCart® este o marcă comercială înregistrată a OpenCart Limited. Automattic Inc. deține drepturile asupra WordPress®, WooCommerce® și JetPack®; Open Source Matters, Inc. deține drepturile asupra Joomla®; Dries Buytaert deține drepturile asupra Drupal®. Amazon Web Services, Inc. deține drepturile asupra AWS®; Google LLC deține drepturile asupra Google Cloud™ și Chrome™; Microsoft Corporation deține drepturile asupra Microsoft®, Azure® și Internet Explorer®; Fundația Mozilla deține drepturile asupra Firefox®. Apache® este o marcă înregistrată a The Apache Software Foundation; PHP® este o marcă înregistrată a Grupului PHP. CloudFlare® este o marcă înregistrată a Cloudflare, Inc.; NETSCOUT® este o marcă înregistrată a NETSCOUT Systems Inc.; ElasticSearch®, LogStash® și Kibana® sunt mărci comerciale înregistrate ale Elastic NV. Hetzner Online GmbH deține drepturile asupra Hetzner®; OVHcloud este o marcă înregistrată a OVH Groupe SAS; cPanel®, LLC deține drepturile asupra cPanel®; Plesk® este o marcă înregistrată a Plesk International GmbH; Facebook, Inc. deține drepturile asupra Facebook®. Acest site nu este afiliat, sponsorizat sau asociat în alt mod cu niciuna dintre entitățile menționate mai sus și nu reprezintă niciuna dintre aceste entități în niciun fel. Toate drepturile asupra mărcilor și numelor de produse menționate sunt proprietatea deținătorilor de drepturi de autor respectivi. Orice alte mărci comerciale menționate aparțin solicitanților lor înregistrați. MANAGED SERVER® este o marcă înregistrată la nivel european de către MANAGED SERVER SRL, Via Enzo Ferrari, 9, 62012 Civitanova Marche (MC), Italia.

Torna în alto